Najzdrowsze przekąski dla dzieci

Najzdrowsze przekąski dla dzieci
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
0
(0)

Najzdrowsze przekąski dla dzieci – co wybrać?

 

Maluchy to żywe srebro, którego zazwyczaj wszędzie jest pełno. Intensywny wysiłek fizyczny często sprawia, że dzieci pomiędzy posiłkami odczuwają głód i gwałtowną potrzebę zjedzenia czegoś. Czy powinniśmy ulegać takim zachciankom? Co ewentualnie podawać najmłodszym, żeby zapewnić im zdrowie i poradzić sobie z małym lub większym głodem? Kilka wskazówek przedstawimy poniżej. Jeśli jesteście ciekawi, zachęcamy do lektury.

 

Zdrowe przekąski dla dzieci

Rodzice zazwyczaj dbają o to, żeby ich dzieci odżywiały się zdrowo, a ich posiłki były właściwie zbalansowane. Muszą się w nich znaleźć wszystkie cenne składniki. Jakie powinny być proporcje każdego posiłku pokazuje najlepiej piramida żywieniowa, przygotowana specjalnie w wersji dla dzieci.

Dlaczego należy kierować się wersją dla najmłodszych a nie ogólnymi wytycznymi? Bowiem w każdym wieku zapotrzebowanie na składniki odżywcze oraz kalorie jest nieco inne.

Czego nie powinny jeść dzieci?

Zanim przejdziemy do zdrowych przekąsek, stwórzmy listę produktów, których zdecydowanie lepiej unikać. Należą do nich rozmaite gotowe przysmaki, wykonane ze składników mocno przetworzonych.

Mowa oczywiście o rozmaitych chrupkach, cukierkach i batonikach. Zawierają olbrzymią ilość kalorii oraz stosunkowo niewiele wartościowych składników. Podobnie jest z fastfoodami, podawanymi w popularnych sieciowych restauracjach. Dzieci je uwielbiają, jednak nie należy ich jeść zbyt często – to prosta droga do otyłości oraz wyrobienia nieprawidłowych nawyków żywieniowych, które zostaną z obecnie młodymi ludźmi przez całe ich życie.

Uwagę warto przykładać do ograniczenia ilości cukru w produktach oferowanych dzieciom jako przekąski. Dotyczy to także napojów. Lepiej stawiać na czystą wodę lub niesłodzone herbatki owocowe niż dostępne w sklepach słodzone soki i napoje kolorowe.

Co mogą jeść dzieci?

Lista wykluczeń jest spora. Nie oznacza to jednak, że nasze maluchy nie mogą otrzymywać każdego dnia zdrowych i wartościowych posiłków, które pokochają.

Co zatem warto podawać dzieciom na pyszny podwieczorek lub przekąskę w trakcie spaceru?

Bakalie

Orzechy stanowią genialne rozwiązanie, które zawsze warto mieć w torebce. Są łatwe w transporcie, bez trudu zmieszczą się w dziecięcym plecaczku. Dostarczają wielu wartościowych składników odżywczych, są pełne witamin i minerałów, a przy tym łatwo i sprawnie radzą sobie z małym głodem. Te odpowiedniej jakości można znaleźć w sklepie SklepAgnex.pl.

Świeże warzywa i owoce

Świeże warzywa i owoce to także świetny pomysł na zdrowe drugie śniadanie. Wystarczy niewielkie, zamykane pudełeczko, żeby zabrać ze sobą w plener pokrojone w ósemki jabłka, pyszne winogrona lub mini marchewki. Zadbajmy tylko o to, żeby wszystkie produkty były dokładnie umyte i w razie potrzeby obrane.

Z warzyw można zrobić też zdecydowanie więcej ciekawych posiłków. Wielką popularnością cieszą się na przykład makarony z buraka lub marchewki – w pełni zdrowe, wartościowe, a przy tym proste w przygotowaniu. Warto je robić razem z maluchem – oswoi się z warzywami oraz chętniej zje coś, co wcześniej dzielnie przygotowywał.

Chipsy z suszonych warzyw i owoców

Nie tylko świeże warzywa i owoce mogą stać się przekąską. Równie pyszne i wartościowe są ich suszone odpowiedniki. Chipsy najlepiej przygotowywać w warunkach domowych, gdyż sklepowe odpowiedniki często są wzbogacane o niepotrzebne konserwanty.

Ich wykonanie naprawdę nie jest specjalnie skomplikowane, a gwarantuje, że dostarczymy maluchom pełnowartościową przekąskę, którą naprawdę pokochają.

Wafle i chrupki kukurydziane

Maluchy często lubią coś chrupać. Zwykłe paluszki i chipsy nie należą do szczególnie wartościowych i pożądanych przekąsek. Zdecydowanie lepiej sięgnąć po produkty ryżowe lub kukurydziane bez dodatku cukry. W wielu sklepach jesteśmy w stanie znaleźć je bez większego problemu.

Zdrowe odżywianie – w centrum zdrowego życia

Czasami każdy ma ochotę na małą lub większą przekąskę. W takich chwilach nie powinniśmy się głodzić. Warto jednak sięgać po produkty wartościowe, które nie tylko zaspokoją głód, ale też dostarczą sporo cennych substancji do naszego organizmu.

Pamiętajmy, że samo zdrowe żywienie u maluchów to nie wszystko. Powinniśmy zapewnić im również sporo ruchu.

Chodźmy na spacery, bawmy się aktywnie w ogrodzie. Dzięki temu nasze maluch będzie się właściwie rozwijał. Dajmy naszym dzieciom po prostu to, co najlepsze – nie tylko na wartościową i pyszną przekąskę.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.


1 thought on “Najzdrowsze przekąski dla dzieci”

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.